teisipäev, 22. jaanuar 2008

pärmikas e. kuidas Katja saia tegi

olgu alustuseks kohe öeldud, et päris ("PÄRIS") saia ma ei teinud.
Kõige olulisem küpsetamise juures on tainas. Ja tainas on mul imelihtne:
50g pärmi
suhkrut
soola
1 muna
0,5 dl õli
leiget vett
jahu

sulatan suhkruga pärmi, lisan muna, soola ja õli.. ained tuleb omavahel korralikult ära segada (kasutan Tupperware segistit aga saab ka niisama ntks vispliga) ja siis lisada leiget vett kuni vedelikku on kokku 450-500 ml. siis tuleb jupihaaval jahu lisamine.. ei pannud kogust kirja, kuna see on üsna varieeruv.. Taigna kerkimine käib minul kähku - Tupperware taignakausis kerkib pärmitaigen ca 20 minutiga - muidu ei viitsiks ma taignategu üldse ette võttagi. laiskus!! plaadikoogi jaoks tuleks tainas väheke vedelam jätta, piruka jaoks tahkem, et saaks ikka korralikult rullida ka.. pitsat olen viimasel ajal teinud rohkem "plaadikoogi meetodil" (st. vedelam tainas ja pitsakate sinna peale) jällegi laiskus! laiskus, ma ütlen :D rullides tuleks palju mõnusam ;)

Igatahes - liigume mõnusasti magusale teemale - peale mitmeid katsetusi jään ikkagi lapsepõlve maiusele kindlaks - mustsõstramoosiga purukook.. Mmm!

vala taigen plaadile (võid kasutada kõpsetuspaberit, võid ahjuplaati võiga määrida - tsusta ise :)) silu spaatli või märja käega laiali. Tõsta peale mustsõstra moosi. Kui külmkapis ei ole, lase mehel keldrist tuua. Ja kõige peale tuleb puru (siinkandis öeldakse selle kohta sageli ka RIPUTIS - Katja naerab jälle kõht kõveras :D riputis :D ) igatahes puru jaoks tõsta kaussi natuke jahu ja natuke suhkrut, tükk võid ja veereta võitükki jahus.. siis hakka võitükki näppima, ikka jahu ja suhkruseguga kokku.. lõpuks peaks näppude vahelt tulema mõnus pudi. seesama pudi puista (riputa :D) mustsõstramoosile peale ja pista ahju.. 200 kraadi on üsna normaalne.. ja valmis on siis, kui nina ütleb ;)



Nüüd aga nüüd aga...
tegin täna väikse katse (ei pannud pirukasse muna) panin pärmitaigna sisse ürte ja kuivatatud paprikat(kuivatatud paprikalaastud toonisid kerkimise ajal taigna vahvalt oranzikaks).. (oh, oleks mul kodus päikesekuivatatud tomateid olnud.. ohhh...) ja tegin ürdisaia.. osa poe-nisujahu vahetasin välja kunagi öko-sahvrist ostetud jämeda nisujahu vastu..
Te ei kujuta elusees ka mitte, kui mõnusat lõhna ürdisaia küpsemise ajal terve korter ja koridorgi täis said .. no.. need, kes mu kõrval või ümber elavad, teavad ;)

ahjust tuli välja korralik plaadi suurune saiapäts. see tuli kähku õliga üle pintseldada ja räti sisse jahtuma jätta. ja siis-ja siis soojale saiale suus-sulavat creme bonjour'i ning volia! bon appetit! :)

4 kommentaari:

Kadri ütles ...

Kuule riputis! Täna oleks küll võinud öelda, et süüa saab. Ma oleks ka riputada tahtnud :P
Aa, aga olid sa Viljandis riputamas või seal, kuskohast sa jooksuga tulid? Mingi Jaani oli. :P Viljandi kodusse oleks kindlasti tulnud.
Ja see on normaalne, et ma peavaluga sellist arusaamatut teksti kirjutan. Sest täpselt nii mu mõte hetkel jookseb. St jalutab.
Hehhee- riputis :P

Katja ütles ...

tead, ma riputasin igalpool.. jaanis ja pärast viljandis ka.. ja teinekord riputame hoopis koos ;)

Anonüümne ütles ...

Ohhh, et see Mulkla nii kaugel on...(!)..ei saa koos "riputada" ja nüüd hoopis vesistan. E.

Anonüümne ütles ...

Loe kogu blogi, paris hea